A murva adja vissza igazán a rallye érzést

Már egy éve annak, hogy éles körülmények között láthattuk versenyezni a Bereczki Norbert – Géczy Tamás párost. Viszont ha Veszprém Ralit rendeznek, akkor nem maradhatnak távol a srácok a murvás pályák kihívásaitól. Tomival beszélgettünk a verseny után. 
Tavaly ültetek utoljára egymás mellet versenyautóban. Nem volt sok a kihagyás?
– De! Egy éve a Ciprus Rallye-n mentünk utoljára együtt. Nagy szükség volt a verseny előtti tesztre, hogy a forró, köves, poros feelinghez ismét visszaszokjunk. Szerencsére Norbiban megvan az a rutin, hogy ezt a kihagyást csak az első egy-két gyorsaságin éreztük.
A Veszprém Ralin általában mindig indultok. Mondhatjuk, hogy ez a kedvenc versenyetek?
– Mindketten nagyon kedveljük a laza talajú versenyeket. Mondhatjuk, hogy ezek a körülmények adják vissza azt a fajta érzést, amelyet RALLYE-ként szoktunk nevezni. Sajnos nagyon elfogyott a mezőny az év egyetlen murvás futamára, főként a két-kerék hajtásúak között, de akik tudták vállalni az indulást, azok azt kapták, amire számítottak. Sőt, még azt is megállapítottuk, hogy egyes pályák talán még sosem voltak ilyen jó állapotúak. A pályák karbantartásán túl az időjárás is kegyes volt hozzánk.
Mit kell tudnunk erről a Peugeot 208 R2-esről? 
– A Tagai Racing Technology csapattól béreltük a versenyautót. Az elmúlt versenyeken Jana ment vele a Peugeot Kupában. Mivel ez a verseny nem része a kupasorozatnak, így lecsaptunk a felszabaduló lehetőségre. Kijelenthetjük, hogy a sok EB-t és VB-t megjárt Tagai-csapat számunkra is kimagasló színvonalú szolgáltatást nyújtott, maximálisan elégedettek voltunk velük. Tagai Tamás csapatvezető és a szervizes srácok is profiként tették a dolgukat és biztosították nekünk a tökéletes technikát.
Mi történt veletek a verseny folyamán?
– Igaz, hogy mindketten jó párszor mentünk már ezeken a gyorsaságikon, de már a pályabejáráson törekedtünk arra, hogy alaposan – az adott körülményeket figyelembe véve – dolgozzuk fel a pályákat. Ezért nem egy korábbi itinert írtunk át, hanem tudatosan “dolgoztunk” és teljesen újat írtuk. Gyakorlás ez a pilóta és a navigátor számára is, szerettük volna nem “rutinból” megoldani a dolgokat. Először felírtuk, második körben lepontosítottuk. A külföldi versenyeken is ez a feladvány, itt is így alkalmaztuk. Mivel a kvalifikáción csak az első tizenöt páros vesz részt, így a szombat délután számunkra csak a verseny nézéséről szólt. A vasárnapi első körre puha gumival mentünk ki, de sajnos hamar rá kellett jönnünk, hogy elmelegszik és a középkemény a jó választás. A magunkkal vitt két pótkerékre lecseréltük, így sokkal biztosabbá vált az autó mozgása. A második körben sikerült minden gyorsaságin gyorsulnunk  magunkhoz képest. Kedvencünk a nagylőtéri pálya volt. A végsebesség közelében autózva repkedni a nagy ugratókon, megunhatatlan érzés. Ebben maximális partnerünk volt a Peugeot 208 R2. A futóműve lenyűgözően dolgozott az autó alatt. Egyetlen negatívumként annyit kellett tudomásul vennünk, hogy a hat darab használt gumi kevés volt a teljes verseny abszolválásához. Így az utolsó körben már vigyáznunk kellett, mert a gumijaink teljesen elfogytak. Megérkezett az eső is. Ennek ellenére a nagylőtéri pályán sikerült még közelebb kerülnünk az összkerékhajtású Mitsubishik és R5-ös autókhoz. A legutolsó gyorsaságin viszont szinte már csak átgurultunk.
Az RC4 kategóriát fölényesen nyertétek és az abszolútban elért helyezésetek miatt sincs miért szégyenkezni! 
– Jobb lett volna ugyanezt a helyezést elérni egy népesebb mezőnyben, de mivel nem megyünk egész évben a bajnokságban, számunkra nem nagyon volt tétje a versenynek. Az elvárás mindössze annyi volt, hogy jól érezzük magunkat és élvezzük a verseny minden egyes kilométerét. A verseny rendezését és lebonyolítását is nagyon jónak értékeljük. Itt emelném ki a sportbírók és a vezetőség munkáját, köszönjük nektek!
Tudvalévő, hogy a KZ Invest kupát évek óta ti rendezitek és mondhatjuk, hogy igencsak népszerű lett a sorozat! 
– Az ország keleti régiójában évek óta próbáljuk segíteni az amatőr autósport fennmaradását. Sajnos a földrajzi adottságok csak szűk lehetőséget biztosítanak ehhez. Nagy az igény és az érdeklődés futamainkra, hiszen sokan itt “bontogatják szárnyaikat”, ismerkednek az autóversenyzés fortélyaival. Mindezek mellett viszont ki kell emelnem, hogy egyre színvonalasabb és egyre élesebb csatákat láthatunk versenyeinken. A technikák és az ügyes kezű pilóták fejlődésével kiélezett csaták alakulnak ki egy-egy dobogós helyezésért. A lelkes versenyzőink mellett viszont mindig szívesen látunk profi versenyzőket is, amikor megtisztelnek minket jelenlétükkel.
Visszatérve a Veszprém Ralira, sajnos történt ott egy súlyos baleset! Ezúton kívánunk mielőbbi teljes felépülést versenyzőtársainknak. Bandi, Kata! Hajrá!!!
Végezetül szeretnék köszönetet mondani támogatóinknak, akik segítségével sikerül elérnünk célunkat!
Interdairy Hungary Kft., SeaMaster Product Kft., Pizzadoro, Gran Export Kft., Zsoltina 98 Bt.,  Vaanco Kft., SL Forg Kft., Félix Professional Kft. Metisz-Tomker Kft (Kärcher Center Metisz). 
 

 
METISZ-Tomker Kft.
4028 Debrecen, Kassai út 96.

Comments are closed.