A miskolci verseny az egyik nagy kedvenc

Komjáti Ákos és Komjáti Balázs már az Eger Ralin is szeretett volna rajthoz állni, de különböző okok miatt ott még nem tudtak indulni. A Miskolc Ralin viszont már ott voltak a Historic mezőnyében és bár a javasasszonyt nem keresték fel, alkalmazkodtak az időjárási körülményekhez és sikeresen célba értek. Ákossal beszélgettünk a verseny után.

Mi történt a csapatotok háza táján a tavaly év végén rendezett Nyíregyháza Rallye óta?

– A tavalyi Nyíregyháza Ralin történt kalandozások eldöntötték, hogy mivel fogjuk tölteni a holtszezont…és így is lett. A karosszéria és a futómű feltámasztása, valamint az éves motor és váltó revízió vette kezdetét ezen időszak alatt.

Az Eger Ralin sajnos még nem láthattunk benneteket, Miskolcon viszont már a Historic nevezők között találtuk a Komjáti nevet. 🙂

– Terveink között szerepelt az Eger Rallye is, de végül úgy alakult, hogy nem tudtunk rajthoz állni, viszont így még nyertünk egy kis plusz időt, ami alatt fel tudtuk szívni magunkat Miskolcra. Számunkra a miskolci verseny az egyik nagy kedvenc.

Melyik gyorsasági szakaszt vártátok a legjobban és a legkevésbé?

– Az idei szakaszok is változatosak voltak. Volt benne minden… kanyarok, hosszú egyenesek, lehetett vágtatni lefele és utazni felfele. A Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt gyorsasági szakasz számított nálunk nagy kedvencnek, mivel ott gyerekként elég sok versenyt kísértünk végig a pálya széléről és gyorsasági közben ilyenkor a régi emlékek a felszínre törnek. Jó érzés más szemszögből látni az eseményeket. Visszagondolva, nem volt olyan szakasz, ami mumusnak számított volna, de az tény, hogy mindegyik gyorsasági azért tartogatott egy-két trükkös és bevállalós részt.

A pénteki prológon is adott már egy kis ízelítőt az időjárás, szombaton pedig már rendesen rázendített az égi áldás. Milyen taktikát választottatok az első gyorsasági előtt?

– Szerencsére mire a salakra értünk, az eső már elállt, majd tervben volt az autót olyan állapotban kihozni a salakról, mint ahogy oda azt bevittük, mind ezt úgy, hogy lehetőségeinkhez képest, próbáltunk a nézőknek autózni. Pénteken már elindult az ötletelés, hogy mi lenne a legjobb választás, igyekeztünk a lehető legtöbb helyről infót gyűjteni, valamint folyamatosan szemmel tartottuk az aktuális előrejelzéseket… Már az is megfordult a fejünkbe, hogy felkeresünk valami helyi javasasszonyt, hogy neki mi a véleménye… Viccet félretéve, a slick mellett döntöttünk és bíztunk abban, hogy ha esni is fog, az majd hamar felszárad.

Az első négy gyorsaságin egy kicsit mintha óvatosabban mentetek volna, a második körben viszont már gyorsabban közlekedtetek.

– A fenti taktikánk addig a pillanatig tökéletesnek bizonyult, ameddig ki nem hajtottunk a reggeli szervizparkból, amikor is elkezdett esni. Ezek után felnéztünk az égre és megtöröltük a szánkat. Tisztában voltunk vele, hogy csúszkálni fogunk. Viszont aminek örülhettünk, hogy az eső gumit biztosan nem fogjuk koptatni, mert az a szervizparkban pihent. Első gyors teljes tapogatózás volt, majd a második a mezőnynek etap lett. A harmadik gyors után az eső elállt és elkezdtek a gumik fogni. Második körre a pályák már lényegesen szárazabbak voltak és kezdett kerek lenni a történet, amit alátámaszt a 7-8. gyorson elért abszolút negyedik idő a mezőnyben. Próbáltunk időre menni, mivel kategóriánkban a két Suzuki azért feladta a leckét rendesen. A verseny végére sikerült bezsebelni egy abszolút negyedik helyezést és az E1-es kategóriát megnyerni.

Mi lesz a következő verseny, amit kinéztetek magatoknak?

– Nyíregyháza lenne, a következő verseny, ahol feltétlen szeretnénk indulni. A többi verseny kérdőjeles számunkra. Amennyiben a matek működik, szeretnénk még Miskolc környéki versenyeken indulni, de jelenleg ez még képlékeny számunkra. Próbálunk minél több tapasztalatot szerezni és magunkhoz képest gyorsulni, aminek az alapja, hogy a lehető legtöbb versenykilométert tudjuk majd magunk mögött.

Akiknek szeretnénk megköszönni: Fazekas Attilának és csapatának – Insertus és Fairium Kft.

A szervizcsapatnak: Harangi András, Szálkai László, Horváth Dániel és Komjáti István.

Pucsok Gumiszervíz, Kronome Ákos – Motor, Csáthy Miklós – Májki Váltó, Pauleczki Péter – Villamosság, Руслан Карпинець – Alkatrész, Szabó István, Molnár Attila, East Motorsport Kft., Starters E-Components Generators Automotive Hungary, MNASZ tehetséggondozó program, Hankook Racing Tires.

És végül, de nem utolsó sorban a családnak.

 

Comments are closed.