A MARB-hoz képest egészen más világ

Két fiatal srác első Rallye2-es versenyét teljesítette a Nyíregyháza Rallye zempléni pályáin. Takács Márkról és Czékmány Norbertről van szó, akik a MARB mezőnyében pilótakánt már lerakták névjegyüket az idei évben. Ezt a versenyt egy év végi “jutalomjátéknak” tekintették és szembesülhettek azzal, hogy ez azért egy egészen más világ. 

Egy pár mondatban bemutatnátok az eddigi autóversenyzői pályafutásotokat a RallyFeeling.hu olvasóinak?

Takács Márk: A ralisport és a Ladázás már gyerekkorom óta érdekel. Ennek köszönhetően több utcai darabot is elhasználtam, de ez az első olyan autóm, ami már versenyzésre készült. Tavaly került hozzám és idén kezdtük el rendeltetésszerűen használni. Eddig három MARB futamon álltunk rajthoz, egészen jó eredményekkel.

Czékmány Norbi: Röviden összefoglalva, néhány amatőr verseny széria Ladával, két év reptéri sprint és ralikrossz egy GTi Swift-tel, aztán 2017-től ismét Zsigulizás. Az idei volt az első teljes évem a MARB Északi Régiójában, Kovács Zoli navigátorommal, Lada A/2 Kupában.

A MARB mezőnyében már mindketten leraktátok a névjegyeteket, most honnan jött az ötlet, hogy kipróbáljátok magatokat a Rallye2 mezőnyében is? 

Takács Márk: Mind a ketten gondolkoztunk azon, hogy kipróbáljuk magunkat egy másodosztályos futamon. Aztán az északi MARB bajnokság lezárása után még éppen össze tudtuk ezt rakni. Nem volt könnyű feladat – főleg, hogy mindketten először készültünk ilyen versenyre – de végül sikerült.

Czékmány Norbi: A komfortzónámon kicsit kívül esik a jobb oldal, de Oroszlányban egy Déli régiós MARB futam erejéig már beugrottam idén Márk mellé. Aztán láttam Cereden és Bózsván is, hogy mennyire tud küzdeni a jó eredményért és nem spórolja el. Aztán mikor úgy hozta az élet, hogy ha csak jobb oldalról is, de első kézből megismerhetem egy Rallye2-es verseny kihívásait, nem sokat gondolkoztam. Örültem, hogy Márkkal tudok ennek nekivágni, nagyon jó tapasztalatszerzési lehetőséget láttunk benne mind a ketten.

Halljuk mi történt veletek a verseny folyamán!

 Takács Márk: A verseny előtt még nem tudtuk, hogy mire lehet majd elég a tempónk, mivel a mezőnyt sem ismertük. A péntek esti városi szakasz nem sikerült túl fényesen, de a második napot már valamivel jobban kezdtük. A harmadik gyors végén átvettük a 2WD kupában a vezetést, amit nagyon szerettünk volna megtartani a verseny végéig. A második körre viszont a sötét mellett még a köd is nehezítette a dolgunkat, már nem tudtuk ugyanazt a tempót hozni. Az utolsó három szakaszt az időjárási körülmények és egy baleset miatt végül törölték, így a verseny utolsó harmadát etapként teljesítettük a céldobogóig. Fárasztó és hosszú volt még így is, a MARB-hoz képest egészen más világ.

Czékmány Norbi: Nekem maradandó élmény volt mind a két nap, az első alkalommal csinálhattam végig egy ilyen versenyt. A rajtdobogóra felgurulva rázott a hideg, a gyorsasági szakaszok pedig nem kis kihívást jelentettek és a hosszú etap útvonalak teljesítése sem volt egyszerű az egész napos ködös időben, ismeretlen terepen. Egy ilyen verseny navigátorként is igazi kihívás, ha jól akarja csinálni az ember, komoly mennyiségű munkát kell belefektetnie a felkészülésbe és a versenynapokba is. Korábban nem is gondoltam volna, hogy mekkora és milyen kimerítő meló. De nem kérdés, ez az igazi rallye!

Elsőre nem volt ez annyira rossz… Sőt!!! 🙂 

Takács Márk: Szerintem sem. Célba értünk, ami az előzetes elvárás volt magunkkal szemben. Emellett megszereztük a 2WD kupa második helyét is Baksai Laciék mögött, akiknek ezúton is gratulálunk! A 6-os kategóriában nem bírtunk az R2-es autókkal, de Lada Kupában azért összejött egy negyedik hely és az abszolút sorrend tizenkettedik helyén zártunk. Nem lehetünk elégedetlenek.

Czékmány Norbi: Nagyon pörgős napjaink voltak már a versenyt megelőzően is, amikre a céldobogó tette fel a koronát. Az elért eredményt verseny előtt is aláírtam volna, teljesen elégedett voltam. Első számú célunk a céldobogó volt, így az csak hab a tortán, hogy most már két Rallye2-es kupa büszke tulajdonosai is vagyunk. Remélem, hogy fogja őket még néhány további is követni majd idővel.

Milyen navigátor Norbi? 🙂

Takács Márk: Egy nagyon jó navigátor, teljesen elégedett voltam. Az itiner megírásában és a szakaszok alatt is sokat segített. Nagy terhet vett le a vállamról a verseny alatt azzal, hogy csak a gyorsasági szakaszokkal kellett foglalkoznom. Az etapok különösen nehezek voltak az időjárási körülmények miatt, de mindig mindenhova időben odaértünk és közben még az autóban is végig jó volt a hangulat.

Milyen pilóta Márk? 🙂

Czékmány Norbi: Szerintem nincs elég rutin és versenykilométer mögöttem ahhoz, hogy az én véleményem mérvadó legyen, de szerencsére az eredményei elég beszédesek, annak ellenére, hogy csak most kezdett el versenyezni. Ami biztos, hogy mind a ketten tanuljuk még ezt az egészet, de azért az eddigi tapasztalataim alapján próbáltam a szakaszok alatt is segíteni Márknak, belőni a megfelelő tempót, hogy se túl sok, se túl lassú ne legyen amit csinálunk. Ennek ellenére volt mondjuk olyan, hogy leborult egy pillanatra a függöny és akkor a szalagkorlát segített az aranyosi cél után befordulni… Szóval, elég akaratos a srác. 🙂 Már csak annyit kell tennie, hogy ezt a hozzáállását megfelelően kamatoztassa és eredményes pilóta lesz belőle.

Folytatás együtt, vagy külön-külön láthatunk majd jövőre benneteket?

Takács Márk: Szeretnék jövőre Rallye2-ben teljes szezont menni, viszont ennek még nincsen minden feltétele megteremtve. Kategória választással kapcsolatban is vannak nyitott kérdések, amikben döntenünk kell hamarosan. Ha pedig össze is áll a háttér, kérdés, hogy Norbinak mi fér bele a saját céljai mellett. Örülnék, ha mehetnénk még együtt, de maradjon ez nyitott kérdés egyelőre. 🙂 

Czékmány Norbi: Nekem első számú célom jövőre is pilótaként helytállni. Mivel többet nem engednek meg a lehetőségeink – bármennyire is élvezetes egy Rallye2 futam – úgy néz ki, hogy maradunk a MARB versenyeknél. Ha Márknak szüksége lesz egy elszánt navigátorra és nem ütköznek a versenyeink, akkor szívesen ülök be mellé újra!

Köszönettel tartozunk a szerviz csapatunknak és a barátoknak, akik kitartására és elhivatottságára nagy szükségünk volt már a rajthoz álláshoz is és akik a verseny teljes ideje alatt 110 %-ot teljesítettek! 


Comments are closed.