ERC

A legeredményesebb magyar a Hungaroringi túraautós hétvégén | Nagy Norbi-Zengő Motorsport

Május második hétvégéjén tartották a WTCC Hungaroringi versenyeit. A Túraautó-világbajnokság 2011 óta látogat el minden év májusában hazánkba, azonban most először szerepelt a programban az ETCC versengése mint betétfutam. A WTCC-ben a gyári Hondás Michelisz Norbinak és a Zengő Motorsport színeiben induló Nagy Daninak szoríthattunk. Norbi az első futamon egy ütközés után kényszerült feladni a győzelemért vívott csatát, a második futamban pedig negyedik lett. Nagy Dani próbálgatta az autót és a mezőny hátsó részeiben vívott néhány csatát.
Az ETCC-ben három magyarnak szurkolhattunk. Szabó Zsolti, Nagy Norbi és György Anett indult a Zengő csapat színeiben Seat Leon-nal. Az első futamon magyar első sorral állt fel a mezőny a rajtrácsra. A startnál az egyik Hondás meglépett, így Szabó és Nagy között házi verseny zajlott a második és harmadik helyért. Norbi érezte, hogy nem tud gyorsabb lenni mint csapattársa, Zsolti megelőzte őt és elkezdett zárkózni az élen autózó pilótára, de a verseny végéig a sorrend már nem változott és két magyar állhatott fel a dobogóra. A fő futamban Nagy a rajtnál beragadt és az utolsó helyről volt kénytelen kapaszkodni, amíg Szabó az élmezőnyben csatázott, egészen egy kemény test-test elleni küzdelemig, ahol a gumifalnak csapódott és kiállni kényszerült. Nagy Norbi gyors felzárkózásba kezdett, egészen a harmadik helyig tornázta fel magát és ismételte meg az első futamon elért dobogós helyét. Elmondhatjuk, hogy a szimpatikus fiatal pilóta a hétvége legeredményesebb magyar túraautósa lett, így néhány kérdéssel meg is ostromoltuk őt.

 


Először volt lehetőséged megmutatni magad a hazai közönség előtt az ETCC mezőnyében. Spanolt téged ez a helyzet, vagy plusz terhet rótt rád?

A versenyhétvége előtt egy pici plusz terhet éreztem, sőt még az időmérő utánig is, viszont a rajtrácson, a tömeg hangja nagyon nagyon feltüzelt!

A bemelegítésen és az időmérőn még változatos volt az időjárás. Vártad, hogy kisüssön a nap, vagy jobban kedveled a kiszámíthatatlan körülményeket?

Egészen addig vártam az esőt amíg meg nem láttam, hogy Petr Fulin micsoda tempót tudott diktálni, és mivel ő egy nagy ellenfél, így talán jobb, hogy nem esett! A jó idő persze a kilátogató szurkolók számának is jót tett.

Az első futamban egy kis házi verseny alakult ki közted és Szabó Zsolti között. Fogalmazódhat-e meg ilyenkor csapatérdek, hiszen láthatóan gyorsabb volt abban a futamban?!

Nem volt házi verseny mivel megbeszéltük, hogy nem támadjuk egymást. Úgy döntöttem, hogy elengedem, mert az első futamban nagyon elmelegedtek a gumijaim, nem szerettem volna feltartani, így pedig még meg tudta támadni az első helyen haladó Hondást!


Nem sikerültek a legjobban a rajtjaid. Minek tudható ez be?

Az első futamban jól sikerült, ha a többi Seat-ot nézzük, a Hondákat nem szabad összehasonlítani velünk, mivel egy olyan rajtprogramot használnak ami elvileg nem is megengedett. A Seat sport ez ügyben már írt is egy levelet a FIA-nak, egyenlőre sikertelenül. A második futamban sajnos beigazolódott az amit már előtte is éreztem, haldoklott a kuplungom, szerencse, hogy végig értem.

A második futamon sikerült duplázni, hiszen itt is dobogóra állhattál. Ez sokkal izgalmasabb futam volt. Mesélj erről, hiszen volt történés bőven…

A balszerencsés rajt után, egy igazán nagy élményt adó futam következett. Nagyon élveztem, szép előzéseket sikerült kiviteleznem, és külön örülök, hogy igazi túraautózást láthattak a magyar szurkolók is! Sajnálom, hogy Zsoltinak összetört az autója, de Németországban revansot veszünk!

Végezetül köszönöm a Zengő Motorsportnak és a támogatóimnak, hogy mindez megvalósulhatott. Jelenleg így a harmadik helyen állok a bajnokságban és messze még a vége!

Comments are closed.