A következő verseny sokkal jobb lesz

Kállai Tamásék nagyon sok energiát fektettek bele az autó felújításába a holtszezonban. Az autó elég sok változáson esett át, új motort is kapott, a Bakonya Ralin viszont már a harmadik gyorsasági időellenőrzője előtt megállt az autó… Tomival és Barbival beszélgettünk a szerencsétlen idénykezdetről. 

Nem volt sok ez a nyolc hónap kihagyás? 🙂

Kállai Tamás: Számomra nagyon sok volt ez a nyolc hónap szünet. Az első gyorsasági szakasz után látszott is sajnos. Vissza kell rázódni újra. A következő verseny már biztosan jobb lesz ebből a szempontból.

Matics Barbi: Nekem “csak” hét volt! 😁 Viccet félretéve, de igen, nagyon sok volt, mondhatjuk rengeteg… Egyikünk sem úgy kapta most el a tempót, ahogy szokta, viszont hamar belerázódtunk, persze sokkal jobb lett volna ha akár Kisvaszaron, akár a verseny előtt legalább Tomi tudott volna menni a kocsival próba szinten, viszont ez sajnos elmaradt. Szerintem ahhoz képest, hogy mi idén még nem mentünk, abszolút nem volt sok amit kaptunk, reménykedtem is, hogy azért a verseny végére nem kell külön kisbuszt bérelnünk, hogy hazavigyük, amit kapunk a többiektől! 😁 Tomi nem okozott csalódást, ügyes, így gyorsan alkalmazkodott ismét, viszont a sok kihagyás miatt ott maradtak azok a kis plusz másodpercek a kanyarokban, amit például Korom Zsoltiéktól begyűjtögettünk, de nincs is ezzel semmi gond!😉

Az autó miben változott a tavalyi évhez képest?

Kállai Tamás: Az autó elég sok változáson esett át. A legfontosabb, hogy kapott egy új motort és a maximal crew csapata más dolgokon is javított. Például soha nem volt még ilyen pontos és jó a futóműve az autónak. Ezt is külön meg kellett szokni. Így még nehezebb feladatom volt a nyolc hónap szünet után.

Nem indult valami fényesen az idei év első versenye a számotokra

Kállai Tamás: Ez enyhe kifejezés. Az autó a felkészülés alatt is csak szívatott mindenkit. Aztán a szombati napon a gépátvétel után még váltót is kellett cserélnünk. Majd a harmadik gyorsasági időellenőrzője előtt, egyik pillanatról a másikra, minden előjel nélkül megállt a kocsi. Ott nem is tudtam vele mit kezdeni. Így a verseny számunkra ott véget is ért, pedig a sok szünet ellenére kategória harmadik, illetve A.1.6 kupa második helyen álltunk éppen. Visszavontattuk a szervizbe az autót…

Matics Barbi: Nem sajnos, valóban, de az első rajt előtt mondtam Tominak, hogy most nyugi, zárjon ki mindent, ami folyik körülöttünk, hiszen ha ott van fejben, császár ezen a pályán! Sajnos a harmadik gyors előtti “szervíz ki állomáson” már tolásra sem indult el az autó, így kiestünk a versenyből, és szuperralira kényszerültünk, amire eddig még sosem volt példa… A gyújtás volt a ludas, a srácok gyorsan kinyomozták a hiba okát, összedobták, és bár rettenetesen csalódottak voltunk, – hisz kupáért érkeztünk- az éles versenyben már nem vehettünk részt, de a szuperraliban a legjobb tudásunk szerint mentünk tovább.

Aztán felraktátok az utcai gumikat és sokkal jobb időket tudtatok menni!

Kállai Tamás: A szervizben sikerült megoldani a problémát, amit mindenkinek, aki hozzá tett, nagyon köszönök! Így tudtuk szuperralival folytatni a versenyt. Mivel tétje innentől kezdve nem volt a versenynek, így feltettük az utcai gumikat. Kicsit felidézve a meseszép 2018-as évet, ahol ezekkel a gumikkal másodikok lettünk a bajnokságban év végén. Kilométerről kilométerre rázódtam vissza. Talán ennek tudható be, hogy javítottunk az időkön. 

Matics Barbi: Megbeszéltük, hogy “már úgy is mindegy”, szóval vegyük kicsit másra a figurát, így felkerültek az utcai gumik. Az idők a pálya hossza miatt is lettek jobbak, mint a másik irányban, hiszen így rövidebb volt picit a gyorsasági, de élveztük az utcai gumis lobogást is természetesen- lehet még jobban, mint előtte… 😁 Persze keserédes volt a szájíz, hiszen az hogy mehetsz tovább nem ugyanaz, hogy versenyben vagy.

Milyen gondolatok kavarogtak a fejedben a verseny végén, a jövőt illetően?

Kállai Tamás: Az járt a fejemben, hogy a második verseny sokkal jobb lesz. Pláne, ha a szerencse is kicsit mellénk áll.

Mit hozhat még az idei év a Kállai – Matics párosnak?

Kállai Tamás: Sajnos ez sok dolgon múlik. Lesznek-e versenyek? Mert jelenleg nem fényes a helyzet a rally terén… Természetesen, ahol csak tudunk, szeretnénk menni. Oroszlány van tervben, mint második verseny.

Köszönöm a szervizeseknek, Virág Tominak és Kovács Öcsikének a munkáját. Öcsikének a csereváltót is. Köszönöm a PSZA-nak a kölcsön alkatrészt. És végül de nem utolsósorban köszönet a támogatóimnak. VPT Caravan, Hymer partner.

Matics Barbi: Sajnos a következő verseny, amin mentünk volna, Kurd-Lengyel elmarad, így a következő esélyes versenyünk Oroszlány lenne, viszont még sok a kérdőjel a jövőt illetően, a kocsi reméljük tökéletesítve elkészül addigra, és a vírus sem szól közbe már, ha így kiadja mi ott leszünk, és biztosíthatlak, hogy 110%-on támadunk!

Virág Tominak és Kovács Öcsikének köszönjük az egész hétvégés ötcsillagos és gyors munkájukat, segítségüket, a PSZA-s fiúknak a gyújtásoszlopot!
Szponzorunknak, a VPT Caravannak, Hymer Partnernek, és a Maximal Crew csapatának is a segítséget.

Comments are closed.