A kínai gumimérnökök még nincsenek a toppon

Szilveszter Rallye 2017 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor (Lada VFTS)

A tavasz végén rendezett Iseum Ralin indultatok utoljára… Hol volt az év többi részében a Galuska – Várfalvi páros? 🙂 
Galuska Szabolcs: Leginkább bohózatba illő módon alkatrészekért rohangáltunk, aztán meg mire összeállt az autó, elfogytak a versenyek… 🙂
Várfalvi Gábor: Hát igen, messze van már május, de ki számolja… Azóta valóban nem voltunk együtt versenyen, hiszen az éles versenyautó szíve megbetegedett a Miskolc Ralin és sok időt emésztett fel a szükséges alkatrészek beszerzése, majd a motor újraépítése. Ezzel el is telt az év, október környékén lett újra menetkész a VFTS. 
Hiányzott már a versenyzés? 
Szabolcs: Nagyon hiányzott a versenyzés, én az ez irányú késztetéseimet Brezován és Lacházán éltem ki az utcai autómmal, szerencsére az is a megfelelő végén hajt, némi speer-támogatás mellett.
Gábor: Az év során én kiéltem versenyzés iránti igényeimet drift versenyeken, de hiányzott a rali is már. Más feladatok, más élmények… jó, hogy újra tudtunk menni.
A Szilveszter Ralin csak az önfeledt autózásé volt a főszerep? 
Szabolcs: A jól bevált szokásosokon nem akartunk változtatni, eddig a hat évünk alatt csak egyszer mentünk időre, inkább csak a móka kedvéért megyünk.
Gábor: Tekintettel a felhasznált gumiabroncsokra (téli gumik, Made in China) nem is lehetett más célunk, mint örömködni egyet. Sajnos, mint kiderült, a kínai gumimérnökök még nincsenek a toppon, vizes aszfalton egyszerűen sz*r ez a gumi! 🙂 Szárazon viszont már hozta az elvárt és kiszámítható tapadásmentességet.
Halljuk mi történt veletek a versenyen! 
Szabolcs: Régi álmunk vált valóra, végre elgumiztuk magunkat, mint a nagyok! 🙂 Mondjuk, hogy ez pont itt fog bekövetkezni a fiatal kínai mérnököknek hála, azt nem gondoltuk… Valami rémisztően ócska gumit sikerült venni, de ezen is csak röhögtünk végig, azért amikor kiadta, nem volt ez rossz…
Gábor: Mivel a pálya 95%-a a tavalyi volt, sok időt nem kellett a pályák feldolgozására fordítani, így az első nap lazán telt. Másnap a 2 gyorsasági már kicsit izgalmasabb volt, főleg az eső miatt, ahol, mint már említettem, a kínai gumik nem tapadtak semmit, tolta az orrát az autó, kicsit olyan lehetett kívülről, mintha Gala nem tudna vezetni, de erről persze szó sincs! 🙂 Kézifékes megindításra pedig elkezdett 4 keréken csúszni…szóval nem volt túl jó, de másnap a folyamatosan száradó pályán egyre élvezetesebben autóztunk. Szerintem a legjobb rész a pályából a külső gyorsaságin van, ahol bejövünk a hátsó kapun, az azt követő 10-12 kanyar igazi ralis rész. Kár, hogy ott gyakorlatilag nincs néző… de az is lehet, hogy be sem lehet oda menni. A ring széles kanyarjaiban is próbáltunk minél szebben menni, ami élvezetes, csak lassú. Ennek fényében próbáltunk mindig helyet adni és hagyni a gyorsabb pilótáknak, akik jobban figyelembe vették a stopperórát, mint mi. 🙂 Volt is kaland, a ring hátsó részén egy (nekünk) B11-ben rászóltam Galára, hogy ne vegye el, mert elfér, erre ő még az ötödiket is ráhúzta…. majd forogtunk egy kellemes 360 fokot, de hát ezt se látta senki! 🙂 
Egy-két gondolatom még lenne azonban ehhez az üldözéses versenyhez, egyrészt, azon versenyzők, akiket előtte megelőzünk, mert gyorsabbak vagyunk majd a színezés miatti kisebb lassulás hatására veszettül villognak hátulról, mert íven gyorsabb, erre mi úriemberként elengedjük, majd utána még színezve is bőven beérjük és feltart minket, remélem érzik, hogy ez így nem elegáns…. Másrészt a szervezők kicsit elébe mehetnének az ilyen eseteknek és már nevezéskor lehetővé tehetnék egy kis ikszelős játékkel, hogy ki az, aki időre megy és ki az, aki csak a show miatt rajzolgat téli gumikkal. A gyorsak egy falkában mehetnének, a rajzművészek pedig egy másikban és senki sem tartana fel senkit. Vagy ha a lassú járművek beérik egymást, nem fog senkinek fájni a feje az elvesztegetett másodpercek miatt.
Nagyon be voltatok rozsdásodva? 🙂 
Szabolcs: Szerintem nem, szépen karcmentesen lehoztuk az autót és talán megint elegendő felvétel született rólunk egy klassz videóra. Más kérdés lenne, ha időre mentünk volna, ott biztos éreztük volna a kihagyást…
Gábor: Őöö.. Nem. 🙂
A 2018-as évben több versenyen láthatunk benneteket? 
Szabolcs: Már megint belerakta Feri a bogarat a fülembe, úgyhogy lehetséges, hogy feljebb lépünk. Szerintem 2018-ban sem lesz teljes bajnokság, de akkor legyenek már kicsit hosszabbak a versenyek. Az autón is fejlesztenünk kell, ha nem akarjuk lekaparni róla a NASA-matricát, mert a többi Ladás olyan űrhajókkal megy, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Persze, ha megint csak csúszkálunk, akkor bőven elég a mostani konfiguráció is.
Gábor: Az idei év kétesélyes, Gala döntésén múlik a dolog…. Ha ő is jóváhagyja, akkor elmondom, hogy Rallye2 vagy ORC… ezen megy a vacillálás.
Kiknek szeretnétek megköszönni a tavalyi évben nyújtott támogatását, segítségét?
Szabolcs: Idén is hálás vagyok a családom támogatásáért, a versenyen meg a szerelő srácok bizonyítottak ismét. De ha a futam csúcspontját nézzük, mindenképpen a Bodogán család töltött káposztája viszi a prímet… 🙂
Gábor: Köszönet illeti minden egyes verseny alkalmával a családunkat, akik elviselnek minket ilyennek, amilyenek vagyunk (Zsóka, Tomi és Dani), illetve Petinek, Iminek és Eszternek köszönjük a szervizt és a társaságot :-)…és persze Galának is köszi, hogy annak ellenére, hogy valamelyik gyorson nyomatékosan felszólítottam, ne higgyen nekem, mégis megteszi! 🙂

Comments are closed.