A kiegyensúlyozott versenyzés a kulcsa a végső győzelemnek!

A Merencsics Árpád – Laboncz László páros a múlt hétvégén még a szlovéniai Nova Gorica Ralin vett részt és egy igencsak előkelő második helyezéssel fejezték be a versenyt. Ezen a hétvégén viszont egy újabb erőpróba vár rájuk, most viszont már Olaszországban, a Citta Di Bassano Ralira koncentrálnak. Árpival beszélgettünk a két verseny között. 

Mi történt veletek a múlt hétvégén rendezett Nova Gorica Ralin?

– Az elmúlt hétvégén egy gyönyörű helyen versenyezhettünk Szlovéniában. Mivel már voltunk itt, azért ez egy kis előnynek mondható a pályák feldolgozásában. Egy napot tudtunk kirándulni, így megfelelően ki tudtuk magunkat pihenni a versenyre. Az első napon estébe nyúlóan mentünk, illetve volt egy városi szuperspeciál szakasz, ami eddig nem volt. Második nap is elég hosszú volt, az utolsó szakasz nekünk már erősen szürkületben volt, így ismét kellett használni a lámpasort. Nagyon szép időnk volt és nagyon jó hangulatban, illetve összeszedetten tudtunk versenyezni Lacival. A taktika az volt, hogy egyenletes teljesítménnyel teljesítsük mindkét napot.

A tizenhárom gyorsasági alatt végig kibéreltétek a második helyett a Mitropa Historic összetettjében. Nem volt ebben most több?

– Ennyi volt ebben a versenyben. Mivel két hét alatt, két egymás utáni versenyen veszünk részt, figyelni kellett arra, hogy az autóval minden rendben legyen és ha nem muszáj, ne tegyünk benne nagy kárt. Így is majdnem sikerült, mert volt egy rossz szériás fékbetétünk, ami az első napon volt benn az autóban. Rossz dolog, amikor lefelé elfogy a fék, mert rossz a betét… Kicseréltük, utána nem volt gond az egész verseny alatt. Összességében ennyi volt benne, mivel aki előttünk ment, az egy közel 200 lóerő feletti autó. Nehéz versenyezni vele. 🙂

Az autó jól bírta a 22-23 kilométer hosszú gyorsasági szakaszokat?

– Alapvetően igen, nem melegedett el a víz sem és a hajtás is jól bírta a terhelést. A futóműre egy szavam se lehet, úgy gondolom, hogy jól össze van rakva az autó. Már több alkalommal mentünk vele húsz kilométer feletti gyorsasági szakaszokon és nyugodtan kijelenthetem, hogy egy nagyon megbízható autó, hosszú távon!

Mire lehet elég ez a második helyezés a bajnokság összetett pontversenyében?

– Ez most nagyon jól jött nekünk, mivel mindketten tudtuk növelni az előnyünket a többiekkel szemben. Korábban írtam, hogy a Mitropa egy bonyolult rendszer, ahol több versenyt is minuszolnak, így most sem teljesen megnyugtató a jelenlegi előnyöm. Menni kell, ahol lehet és minél több pontot kell szerezni. A kiegyensúlyozott versenyzés a kulcsa a végső győzelemnek!

Most pedig már a Mitropa Kupa következő versenyére, az olasz Citta Di Bassano Ralira készültök.

– Így van, vasárnap átutaztunk Bassano-ba, ahol a következő versenyt rendezik. Azért volt egy kis kaland már az elején, mert úgy indultunk neki az útnak, hogy nem volt szállásunk, mert egy félreértés miatt törölték a foglalásunk! 🙂 Megoldódott elég gyorsan, de egy kis izgulni való kellett az elején. Nem voltunk még itt sose, csak hallomásból tudom, hogy nagyon kemények a pályák és nagyon megkérdezik az autót és a versenyzőket egyaránt. Lesz egy olyan szakasz, aminek az útvonalát a világháború alatt építették. Kicsit olyan, mint a Monte-Carlo Rallye, nagyon kíváncsi vagyok a gyorsaságikra. A historicnak kevesebb szakasz lesz, mint a nagy mezőnynek és kicsit olyan, mint a régi versenyeken, úgy vannak megadva az etap idők, hogy legyen idő szervizelni, nincs kijelölt szervizpark az itinerben, csak egy! Nagyon várjuk a versenyt!

Mennyire nehéz ilyen gyorsan felkészülni, lelogisztikázni egy másik versenyt?

– A fizikális, illetve mentális felkészüléssel nincs gond, mert konkrétan nem telik egy-egy hét és újra autóban ülünk. Az autóval nagy gond nem lehet, mert Szlovéniában nem volt törés, amit javítani kellene és minden más alkatrész nagyon friss, nem kell revíziózni az autót. A szállás, illetve más logisztikai feladatoknál, mint a nevezés leadása, kommunikálás a rendezővel stb., az a verseny előtti határidők miatt kissé nagyobb odafigyelést igényel, de meg tudunk oldani mindent! Most a verseny előtti napokban ismét kirándulunk és hétvégén újabb pontokat szeretnénk szerezni, hogy még közelebb érjünk a bajnoki címekhez! 🙂

Nagyon szeretném megköszönni a partnereinknek, hogy lehetővé teszik azt, hogy itt lehetünk, illetve édesapámnak és Szabó (Szasza) Krisztiánnak, hogy velünk vannak, illetve Laboncz Lászlónak, hogy ilyen jól együtt dolgozva tudunk versenyezni.

Comments are closed.