A győzelmet nem kell megmagyarázni

Az idei évben igencsak kiélezett küzdelem zajlik a Rallye2 mezőnyében és ez a legutóbbi Székesfehérvár Ralin is bebizonyosodott. Bár a saját autója még nem lett kész erre a versenyre a Neukirchner András – Pardi Kata kettősnek, az ellenfelek hibáinak, műszaki problémáinak köszönhetően, egy bérautóval is nyertek és már ők vezetik a Rallye2 abszolút bajnokságát is. Katával beszélgettünk a verseny után. 

Mielőtt beszélgetnénk a Székesfehérváron elért győzelemről, egy pár mondatban mutasd be nekünk azt a szlalom versenyt, aminek te is aktív résztvevője, rendezője vagy.

– A Pécsi Szlalom Team tagjaként én is részt veszek a Pécsett, illetve a környező városokban saját szabályrendszerű, MNASZ regisztrált szlalom versenyek rendezésében, amire büszkén mondhatom az elmúlt évek alatt egyre többen kíváncsiak. Kiírtunk egy saját bajnokságot, melyen a legutóbbi június elsején a pécsi Expoban tartott második futamon 111 előnevezőnk volt, ebből 99 kormánytekerő állt rajthoz. A mi rendezvényeink versenyző orientáltak, így próbálunk minden kérésnek/igénynek eleget tenni, talán ennek is köszönhető, hogy ekkora népszerűségnek örvendünk ebben a szakágban. A versenyzők sokszor viccesen csak „Szlalom Anyunak” hívnak, hiszen tudják, hogy minden versennyel kapcsolatos kérdéssel/kívánsággal nyugodtan fordulhatnak hozzám. Családias légkört hoztunk létre, azt gondolom, ezt mindenki tapasztalja, aki ellátogat egy-egy versenyünkre, akár résztvevőként, akár nézőként.

Egerben és Miskolcon elmaradt a várva várt győzelem… Székesfehérvárra a mindent bele az első helyért tervével érkeztetek?

– Nem mondanám. Kizárólag a pontszerzés volt a cél, illetve az abszolút első ötben végezni. Tudtuk, hogy Zagyva ellen gyakorlatilag felesleges is harcolni, csak a szerencsénknek, illetve sajnos az ő szerencsétlenségének köszönhető, hogy végül vele nem kellett osztozkodnunk a dobogón.

Viszont nem a ti autótokkal álltatok rajthoz. Mi volt ennek az oka?

– Sajnos Bandi nem tudott elkészülni a mi autónkkal, így Szilágyi Tomiéktól kaptunk egy Hondát, amit ezúton is nagyon köszönünk nekik, végül szerencsésen jöttünk ki az autócseréből.

Az első gyorsaságin kaptatok majd tizenkilencet, a második oroszlányi szakaszt és a harmadik Guttamásit viszont már behúztátok!

– Az első gyorsaságin mondhatni ismerkedtünk az autóval, Bandi lágynak érezte a beállításokat a mi autónkhoz képest, nem sikerült ráéreznünk a pályára, természetesen az autót is féltettük, inkább okosan akartunk autózni. Ennek meg is lett az eredménye, alul maradtunk. Ahogy azt a verseny óta többször is elmondtuk, le a kalappal Zsebe Gabiék előtt, brutál jól autóztak, az első gyors után viccelődve megkérdeztem tőlük, hogy tudnak-e egy rövidebb utat, mert nagyon szépet jöttek. Aztán a következő két gyorsaságin, ugyan kicsi előnnyel, de sikerült gyorsabban célba érnünk, Zagyva Lajos kiesésével első időket jöttünk.

Csákberény megint nem úgy sikerült a második kör elején, a következő gyorsaságikon viszont megint ti voltatok a leggyorsabbak és megnyertétek a versenyt!

– Magunkhoz képest sikerült hat másodpercet javítani, de még ez sem volt elég, a többieknek jobban feküdt ez a pálya. Az ötödik gyorson már rakoncátlankodott Zsebe Gabiék motorja, ennek köszönhetően több, mint tizenkettő másodperc hátrányt szereztek itt, így átvettük a vezetést. Az utolsó gyorsaságin pedig már nem tudtak javítani a helyzeten. Tiszta szívből gratulálunk nekik is, amennyiben a technika klappol, úgy hiszem a dobogó legfelső fokán ők végeznek.

A bajnokságban is átvettétek a vezetést. Nehezebb feladat lesz megőrizni, mint megszerezni?

– A Rallye2-es mezőny rendkívül erős az idén, így abszolút kimondható, hogy nehezebb lesz megtartani, de minden erőnkkel azon leszünk, hogy a bajnokság végén a mi nevünk szerepeljen az első helyezés mellett! 😉

Köszönettel tartozunk Szilágyi Tominak és csapatának, a hibátlan autóért és a szervizért, páromnak Keszthelyi Robinak a segítségéért, és a hőségben a kitartásáért, illetve Géczy Tomiéknak a tankolásért.



Comments are closed.