A gondtalan száguldás íze

Szabó Attiláék az elmúlt években bizonyították, hogy a Rallye2 mezőnyének elejében tudnak autózni, hiszen a PSZA Motorsport egy igencsak ütőképes autót rakott össze. Atissal beszélgettünk az idei év terveiről. 

Lassan kezdődik az idei bajnokság, de egy pár mondat erejéig tekintsünk vissza a tavalyi évetekre.

– Viszonylag későn tudtunk beszállni a bajnokságba, mivel csak a Miskolc Rallye után lett kész az új motorunk, amit Kasza Zoltán csinált. Már a teljesítménymérő padon nagyon erősnek tűnt és nagyon vártam már, hogy versenykörülmények között is kipróbálhassam. Első versenyünk a murvás Szombathely Rallye volt, ahol Trescsik Ákos diktálta az itinert. Nem erőltettük túl, próbáltuk nyugodtan, koncentrálva abszolválni a versenyt, de sajnos az utolsó gyorsasági utolsó kanyarjában abszolút első helyről kiállni kényszerültünk a bal hátsó tőcsavarok törése miatt. Sok bajnoki pontot hagytunk ott, de már kíváncsian vártam, hogy fog muzsikálni a kocsi aszfalton, mert murván nagyon gyors volt. Fehérváron kiderült, hogy aszfalton is tudunk az élmezőnybe menni, de egy szelephimba-törés miatt kategória első helyről ismét a kiállást választottuk Keresztesi Péter barátommal, az utolsó előtti gyorsaságin. Ismét sok pontot dobtunk el, de a motor megóvását fontosabbnak tartottuk. Baranya Kupán már minden rendben volt és nagy csatában két és fél másodperccel lemaradtunk a dobogó legfelső fokáról a kategóriába. Ott próbáltuk ki először a PSZA Motorsport által készített fogasleces kormányművet, ami a nagy melegben segített túlélni a hőségetEgy versenyt terveztünk még az évben, a Salgó Ralit. Már elengedtük a bajnokságot, nem volt kényszer, magunk részéről sem, csak egy jót szerettünk volna autózni. A fiatalok nagy tempót diktáltak, a verseny elején próbáltuk felvenni velük a versenyt, de használt, kopott gumikon hátrányban voltunk, amit a változékony időjárás még nehezebbé tett. A céldobogóra abszolút harmadik és kategória első helyezettekén hajthattunk fel, ezzel megkoronázva az évünket. A hátralévő időszakban a kocsi bérbeadása mellett döntöttünk a csapattal, sokan megízlelhették a gondtalan száguldás ízét.

Összességében több volt benne, vagy kihoztátok a maximumot a csomagotokból?

– Összességében elégedettek voltunk az évünkkel, mert versenyképes kocsit építettek a fiúk, a motor kiváló és megbízható, bárki ült a kormány mögött, tudott harcolni a dobogóért vele. Mi kihoztuk a maximumot magunkból, az autóba még van tempó, ami sok gyakorlással kiautózható lenne. Év elején hadilábon álltunk a szerencsével, viszont biztató az idei évre nézve, hogy jó kiindulási alappal rendelkezünk.

Az autó marad és ha igen, min kell rajta változtatni, hogy akár a bajnoki címre is esélyetek legyen vele?

– Az autó marad, ami a nagyon erős mezőnyben úgy gondolom megállja a helyét. Apróbb változtatások lesznek rajta, a futóművön van mit fejlődni, a többi része már tuti.

Milyen tervekkel kezditek az idei évet?

 

– A munkám és a családi elfoglaltságaim miatt elég hézagos lesz az idei szezonunk, Egerbe és Miskolcon más fog menni a Ladánkkal, de az első murván viszont már én szeretném terelgetni. Utána meg bármi lehet.

 

A PSZA Motorsport csapata megfelelő hátteret biztosít nektek a nyugodt versenyzéshez.

– A PSZA Motorsport nyugodt hátteret biztosít számunkra, hogy csak a versenyzésre tudjunk összpontosítani, levesz nagyon sok terhet a vállunkról.

A rátok váró versenyek közül melyik fekszik nektek a leginkább és melyik a legkevésbé?

– Nagyon szeretjük a murvát, ott lehet igazán csúszkálni időveszteség nélkül, ezért az egyik kedvenc versenyünk a Szombathely Rallye. Jó minőségű, tempós gyorsok vannak, ami a fák között azért izgalmas, növeli az adrenalint. Nem gondolom, hogy lenne olyan verseny, ami nem feküdne, mindenre maximálisan készülünk, de nyilván az új pályák, amikről kevés az infó, belső felvetél, kicsit nehezebbek.

Együttműködő partnereink: Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Landa – Trans Kft., MJM Transport Kft., Primun Go Kft., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Kamaraerdei Stúdió Bt., Matricakell.hu – matrica webáruház., LT Communication Kft., Pleixir Centrum Kft., FoliaZ.hu., Ruhan Kft., TEN-LINE Kft., Multi Garage Kft., Extremautosport.hu., Petersgumi.hu., GN Group Kft., Trenaker Kft., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., Loppun’s Garage, LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft., DSG Kft.

Comments are closed.