A fejlődés útjára léptek

A tavalyi év elég kalandosra sikeredett a Lezák Péter – Németh Alex párosnak, amit 2019-ben szeretnének feledni. A 25. Miskolc Rallye első gyorsaságija nagyon jól sikerült a srácoknak, majd jött egy defekt… Ezek után próbáltak gyorsan és látványosan autózni, amihez azért jó eredmények is párosultak. Péterrel beszélgettünk a versenyük történéseiről. 

Mielőtt rátérnénk a 25. Miskolc Rallye történéseire egy pár mondatban összefoglalnád nekünk a 2018-as éveteket?

– A 2017-es Szilveszter Ralin szerzett pozitív élmények után nagy lendülettel és optimistán kezdtünk neki a 2018-as évnek ami sokáig sajnos nem tartott, hiszen a szezonnyitó borsodnádasdi MARB futam harmadik gyorsaságiján sajnos megint jelentős kár keletkezett a motorunkban, ez rányomta a bélyegét az egész évre, hiszen a költségvetés és az időnk sem engedte ennek a gyors orvoslását. Az év hátralévő részében a 14 éves Bialkó féle zsugor motorral álltunk rajthoz, júliusban Bükkszentkereszten ahol egy rejtélyes AC relé eltűnés miatt egy perc időbüntetés következtében dobogós helyről csúsztunk le, majd októberben Bózsván, ahol szintén kalandos versenyünk volt sajnos.

Milyen tervekkel indultatok neki az idei évnek és a Miskolc Ralinak?

– Sokat gondolkodtunk, hogy rajthoz álljunk-e életünk első Rallye2-es versenyén, hiszen ez egy jóval összetettebb, nagyobb kihívásokkal és jóval több szervezéssel járó feladat. mint egy Rallye3-as verseny, főleg annak tudatában, hogy mi lassan már notórius büntetés gyűjtőknek számítunk Alexal. 🙂 A pontosság és szervezettség pedig elengedhetetlen, főleg egy ilyen jellegű verseny kapcsán. De végül arra jutottunk, hogy a fejlődés útjára csak úgy léphetünk ha eggyel feljebb rakjuk a lécet. 🙂 Elsődleges cél a sikeres és hibamentes célba érés volt, illetve a tapasztalatgyűjtés, tanulás. Én úgy gondolom amit elterveztünk, azt sikerült teljesíteni.

Az első bükkszentkereszti szakaszt fölényesen nyertétek a kategóriában.

– Igen, először úgy álltunk a versenyhez, hogy utcai gumikon egy látványosabb stílust próbálunk meg vinni, kedvezve a rengeteg nézőnek és barátoknak a pálya szélén, hiszen a jelentős lóerő hátrány nem indokolta, hogy mi életre-halálra autózzunk, főleg az első úgymond bemutatkozó Rallye2-es rendezvényen. Mindezt a szombat reggeli időjárás keresztülhúzta, rengeteg eső esett, így más opció nem maradt mint az intermediate gumik felrakása, nem szerettünk volna utcaikon hazardírozni, ennek az lett az eredménye, hogy kategóriában első, a Rallye2-es mezőny P12-es géposztályában pedig hatodik időt jöttünk 🙂

A mályinkai szakaszon viszont rengeteg időt benthagytatok…

– Ennek sajnos egyszerű oka volt, amivel más versenyzőtársunk is szembesült, egy keményebb tövezésnél kaptunk egy bal hátsó defektet, melyet mindenképp ki kellett cserélnünk a szakaszon, így bent maradt körülbelül hét és fél perc…

Onnantól már csak a nézők és a saját magatok szórakoztatása volt a célotok?

– Próbáltunk gyorsan és látványosan autózni ezek után, hiszen pótban csak kettő utcai gumink volt, ezek bekorlátozták a lehetőségeinket, az utcaik kerültek hátra, elöl maradtak az interek egész nap. 🙂 A nyolc gyorsaságiból hatot az élen autóztunk a Rallye3-as mezőnyben. Összességében egy percre nem lehetett levakarni a mosolyt az arcunkról! 🙂 Reméljük, hogy a pálya szélén állóknak is sikerült pár boldog pillanatot okoznunk! 🙂

Mennyivel több anyagi ráfordítás kellene egy teljes Rallye2-es szezonhoz, mint egy Rallye3-ashoz?

– Szezon szinten nem gondolkodtunk ezen, maximum a közeli aszfaltos versenyekre fog korlátozódni a Rallye2-es szereplésünk egyenlőre. Viszont erre az egy versenyre levetítve ráfordítás/kilóméter arányban nekünk jobban megérte. A gyorsasági össztáv tekintetében legalább háromszor annyit mentünk mint egy Rallye3-as versenyen. Tavaly szerintem összességében nem mentünk ennyit mint most egy nap… Maga az autó felkészítése pedig nem igényelt nagyobb erőfeszítést, hiszen mindig igyekszünk maximálisan odafigyelni mindenre.

Szeretném megköszönni a támogatást és kitartást a Családomnak, a Kedvesemnek, a rengetek munkát a csapatomnak Gór Zoránnak és Kis Ádinak 🙂 Alexnak az autó felkészítését, türelmét és elszántságát és nem utolsó sorban Kerekes Lászlónak (CMT ASE kft), illetve a Miskolc Gokart Arénának a támogatást.

Comments are closed.