A feeling a lényeg, legyen az aszfalt, vagy murva

Nagy Gábor és Trescsik Ákos párosa hosszú kihagyás után tért vissza a pályákra. Egy rendkívül hosszú és küzdős nap után a vérfrissítésen átesett (Kormos motoros) autójukat az ORC P/12-es kategória és 2WD kupa harmadik helyére hozták be. Gáborral beszélgettünk a Veszprém Rallye után.

Az idei évetek az Eger Ralival kezdődött, ami sajnos nem tartott sokáig a számotokra…

– Nagy reményekkel érkeztünk Egerbe, új motor, stb., a verseny előtti teszt az jól sikerült, nem volt semmi probléma, nyugodtan indultunk, aztán a péntek esti gyorson kikéstünk, kaptunk tíz másodperc büntetést. A rajtban meglepődtünk, hogy nem lehet felkapcsolni a lámpasort, így egy kicsit izgalmas volt, de letudtuk és jött a szombat. Rajt, majd három kilométer után erőtlen lett a kocsi és annyi…. Legurultunk a stoppig, hogy hátha tudunk szuperrallizni, de sajnos a motor oda lett!

Aztán mintha egy kicsit nagy lett volna a csend körülöttetek.

– A terv úgy volt, hogy Miskolcra és Fehérvárra nem megyek, csak Szombathelyre, de igazából oda sem tudtunk volna elmenni, mert a Kasza Zoli nem készült el a motorral. Aztán jött egy lehetőség, hogy a Kormos Ádi tesztel egy 1,6-s 8v motort és felajánlotta, hogy azzal a motorral indulhatok Veszprémbe, ha szeretnék és Én nem mondtam nemet!  Egy kicsit felpörögtek az események…

Tehát a Veszprém Ralin újra láthattuk a párosotokat. Szereted a murvát? Szerinted ez az igazi Rallye?

– Sikerült összehozni végül a Veszprém Ralit, nagyon sok segítséget kaptunk a csapatunktól, (PSZA Motorsort) hogy elkészüljön a kocsi, de a fiúk megoldották a feladatot és a verseny előtti hétvégén még tesztelni is tudtunk, úgyhogy minden oké volt a kocsival. Volt jó pár dolog, amin fejlesztettünk és nagyon jól sikerült! Igen, nagyon szeretem a murvát, lehetne talán több versenyt szervezni murvára, esetleg dupla szorzósra tenni és többen jönnének…😉 De ezt biztos nem én mondom először, nekem a Rally az Rally, a feeling a lényeg, legyen az aszfalt, vagy murva, mindkettőnek megvan a maga szépsége és természetesen a “ hátránya “ is.

Mi történt veletek a verseny folyamán?

– Pénteki nap lejártuk a kislődi gyorsot háromszor, mivel ezen még egyikünk sem ment, így az itinerre hagyatkoztunk, hááát néha volt vele gondunk (de nem csak nekünk) és hiányoltuk a szalagozást stb. Tudom itt most sokan megköveznének… A lényeg itt egy kicsit elírtuk és improvizáltunk, de jó lett. A Kislőtéren háromszor túlcsúsztunk, plusz utolértük az előttünk rajtoló párost körülbelül kettő kilométert jöttünk a porukban. Várpalotán csak egyszer csúsztunk ki, de szerencse hogy nem akadtunk fel sehol, aztán megbeszéltük, hogy osszuk be és érjünk célba. A hetedik gyorson Nagylőtéren lerepült a jobbos policarbonát ablak és volt némi por, de a nyolcadik is hozott meglepetést, ott kaptunk egy jobb első defektet a pálya kétharmadánál, de kijöttünk vele lassan (itt ment el a második helyezés) a stop után kicseréltük és mentünk az utolsóra, ott csak végig gurultunk!

Melyik gyorsasági szakasz lett a kedvencetek a verseny végére és miért?

– Nekem mindegyik tetszett, mert murva. Kislőd vége a tempós az tetszett, de a kislőtéri és a várpalotai gyorsok azok magával ragadtak, azokon már a Mikulás Ralin mentünk különböző irányban. Nagylőtér is jó, de az ugratókat elspóroltuk, vigyáztunk a kocsira!

Hogyan tovább az év második felében?

– Az idén még van egy-két verseny tervben, van egy Mecsek Rallye, egy Nyíregyháza Rallye és persze az év végén a Mikulás Rallye, (ha lesz) amit nem hagyhatunk ki, de addig sem unatkozunk, hiszen a PSZA Motorsport csapatával folyamatosan fejlesztünk és építünk…😉

Köszönöm páromnak Raminak és kisfiamnak Ádinak, hogy mellettem vannak. Köszönöm a családomnak és barátaimnak, hogy szurkoltak és biztattak. Köszönöm a PSZA Motorsportnak (Arnie, Árpi, Miki, Jani, Ticse Józsibá) a nagyon jó felkészítést, úgy engem, mint az autót és persze Tominak a fantasztikus gasztronómiai csodákért, Kormos Ádinak a motorért (vissza nem adom 😉😉🤘) és nem utolsó sorban a GN Group Kft., Nelly Speed Kft., Vizér András Intertransport Kft., SFR Parts Kft., LTL Logistics Solution Kft., Sparcocucc.hu , Kurucz Csepp Kft., TRENAKER Kft. és mindenkinek. aki szurkolt nekünk és mindenkinek. aki szereti a ralit és a technikai sportokat!!!

Comments are closed.