A debütáló futamon jelesre vizsgázott a technika

Nagyon sokat vártak már rá, sokat dolgoztak érte, de végre az idei Veszprém Ralin sikerült megszereznie az abszolút első helyet a Rallye2 mezőnyében a Trencsényi Vince – Pannuska Dávid párosnak. Az új autó rögtön bizonyított. Vincével beszélgettünk a verseny után. 

Egy kicsit mintha megváltozott volna az autótok a Székesfehérvár Rallye óta. 🙂

– A hátsó lámpákat más pozícióban szereltük fel és a dekor is változott kicsit… 😀 Viccet félretéve, lecseréltük a Fiesta R2T-t egy Fiesta R2T-re. Valójában a teszt és a verseny során kiderült, hogy a hasonlóságok a típus elnevezésben ki is merültek, teljesen más autót rakott össze az M-Sport.

Sajnos a Rallye2 mezőnyének egy igencsak szomorú hírrel kezdődött a verseny…

– Minket pont a rajtsátor alatt ért a dolog, bár akkor még nem tudtunk részletes információkat. Horrorisztikus ez a baleset, mielőbbi felépülést kívánunk Andrisnak és Katának!

Négy gyorsasági szakaszotok maradt a versenyzésre. Mi történt veletek?

– Mondhatni zökkenőmentesen zajlott a versenyünk. A teszt után úgy láttam, hogy főleg az autó tanulásán és megszokásán lesz a hangsúly. Ez többnyire így is lett, de emellett szerencsére sikerült megfelelő tempót is autózni. A pályák nagyon tetszettek, habár sajnáltam egy kicsit az autót. Viszont a debütáló futamon jelesre vizsgázott a technika, egy rossz szavunk sem lehet az autóra.

Kétség sem férhetett a győzelmetekhez, hiszen az összes gyorsasági szakaszt megnyertétek!

– Hamar megbarátkoztam az autóval, habár van még mit tanulni. Más a futómű, más a hajtás, máshogy kell használni az autót. A laza talaj is megviccelt párszor, talán kicsit túlzottan belendültem. A Kislőtéren első körben négyszer, a második körben háromszor csúsztunk túl a gyors vége felé, a derékszöges laza, homokos részeken. Szerencsére ezeken kívül más kalandunk nem volt, így ezek ellenére is egész jó időket sikerült autózni.

Megérkeztetek az abszolút bajnoki címért folyó küzdelembe?

– Az ideiglenes eredmények alapján, ahogy számoltuk, abszolút második helyre ugrottunk előre. Van már egy verseny, ahol nem értünk célba, így nagyon jól jöttek most az abszolút egyért és a powerstage-ért járó pontok. Igyekszünk a lendületet átmenteni a szezon hátralevő felére.

Egy verseny tapasztalatából, milyen változást véltél felfedezni a két autó között?

– Más tartományban dolgozik az autó, a turbó ellenére forgatni kell, mint egy szívót. Ezt még szoknom kell. A futómű is változott, egészen más lett az autó viselkedése. Elég izgága lett a hátulja, amivel szintén számolni kell, de szerintem ez fekszik a vezetési stílusomnak. Az első benyomások mindenképpen pozitívak, szerintem jó hármast fogunk alkotni hosszútávon is a kicsi kocsival! 🙂


Comments are closed.