A 2021-es szezonban csökkenteni kell a műszaki hibák számát

Az eredményesen sikerült Geresdlak Rally után a Pálháza Ralin már nem sok oka volt az örömre Vida Szabolcs és Vida Péter párosának. Az elkeseredésre viszont semmi okuk, hiszen az idei évben rengeteg versenyen szokhatták a ralizás légkörét. 

A Pálháza Rallye előtt a geresdlaki versenyen is indultatok és az a pálya is ismeretlen volt a számotokra. Hogyan sikerült felkészülnötök abból a pályából?

– Igen, Geresdlakon még nem jártunk, ugyanúgy, mint még nagyon sok hazai gyorsasági szakaszon – kezdi a beszélgetést Vida Szabolcs. – A pálya teljesen ismeretlen volt számunkra, de nagyon szimpatikusnak tűnt. A kocsi futóművén rengeteg változás történt és ezért kicsit izgultam, hogy fog ott élesben működni.

Az elmúlt versenyek tapasztalataiból, mit tudtatok már beépíteni a versenyzésetekbe?

– Nagyon sok mindent tanultunk az elmúlt versenyek során, pedig szinte sehol nem tudtunk végigérni műszaki hibák miatt, de az itiner írástól kezdve a gumiválasztáson át, már kezd minden jobban átláthatóbb lenni, mint a szezon elején a legelső versenyünkkor.

Hogyan foglalnád össze a geresdlaki versenyeteket pár mondatban?

– A pályafutásunk eddigi legörömtelibb versenye volt, ugyanis végre célba tudtunk érni, műszaki hiba nélkül! Minden másodpercét élveztük és ami különösen tetszett, hogy folyamatosan javítottunk a saját időnkön és magunkhoz képest egy pici fejlődés mutatkozott, ami egy kategória második helyezésére volt elegendő, aminek jelen pillanatban jobban tudok örülni, mint bármi másnak.

Azután következett a Pálháza Rallye, ami sajnos elég gyorsan véget ért a számotokra…

– A jól sikerült geresdlaki versenyt követően bátorodtunk fel, hogy próbáljuk meg a Pálháza Ralit annak reményében, hogy valahogy célba érjünk. Gondoltuk, hogy ez egy nagyon összetett verseny lesz, többféle gyorsasági szakasz, embert próbáló a pilótának és az autónak is, de egy célba érés reményében beleálltunk teljesen bízva abban, hogy jól fog sikerülni és sok rutint fogunk szerezni. Aztán kezdődőt a balszerencse szériánk… Már közvetlen az első gyorsasági rajtja előtt gumimelegítés közben megcsúszott a kuplung, amit nem értettünk, de csúszott kuplunggal az első két gyorsasági szakaszt megoldottuk. A harmadik gyorsasági előtt  az etapon, elektromos problémák léptek fel, amit nagyjából el tudtunk hárítani. Nem adtuk fel a harcot, aztán bekövetkezett a finálé számunkra… Telkibányán elrajtoltunk és a rajttól körülbelül háromszáz méterre kiszakadt a bal első kerekünk, mint utólag kiderült egy anyaghiba miatt és így kiestünk a versenyből. Annyit tanultunk ebből az egész Pálháza Raliból, hogy a holtszezonban lesz rá időnk és egy kicsit át kell dolgozzuk a mi kis szeretett VFTS-ünket, hogy a 2021-es szezonban le tudjuk csökkenteni a műszaki hibák számát.

Az autóval sok munkátok lesz?

– Összességében ez egy elég jól felszerelt autó, aminek vannak kisebb gyenge pontjai, amiket szeretnénk teljesen kiküszöbölni.

A Mikulás és a Szilveszter Rallye még hátra lenne ebben az évben, viszont ha lesz is, nézők nélkül rendezhetik meg őket. Tervezitek ezeken a versenyeken az indulást?

– A Mikulás Ralin sajnos nem indulunk, hiszen már folynak a munkák az autón a Szilveszter Ralival kapcsolatban és elképzelhető, hogy ott fogunk indulni. 

Comments are closed.