8. Rally Show Santa Domenica – Alvázmosás, ahogy mi szeretjük.

8. Rally Show Santa Domenica

Stefán Péter – Kováts Edith  (BMV E36 320i)

Nyolcadik alkalommal került megrendezésre a Rally Show Santa Domenica. Markovics Gyuri nem egészen a verseny előtt két héttel kérdezte meg, hogy ráérek-e, mert egy kedves barátja navigátort keres a versenyre – kezdi az élménybeszámolót a navigátor Kováts Edith. Kicsit utána jártam milyen is ez a verseny és amikor megnéztem néhány youtube videót, nem volt kérdés, hogy „IGEN”-t mondjak. Egy hátsókerekes autó és egy jó kis murvás pálya, kérdem én: – Kell ennél több a boldogsághoz? Igen! Kell még egy jó sofőr! No ezzel volt egy kicsi gondom, mivel fogalmam sem volt róla, hogy Stefán Peti hogyan vezet, az viszont tudtam, hogy Gyuri nem bízna rá bárkire. Az idő rövidsége miatt, nem volt lehetőségem hazautazni tesztelni vele, és bár sokat beszéltünk telefonon, őt magát két nappal a verseny előtt láttam először Sveta Nedelja Lukoil benzinkútján, a szállásunkkal szemben. A találkozást tökéletesebben ki sem számíthattuk volna. Pár perc különbséggel egyszerre értünk oda. Ő Magyarországról én Svájcból.

Gyorsan átvettük a szállást aztán már neki is estünk a kocsinak. Kiderült, nem csak én vagyok új Petinek, hanem az autó is. Egy héttel a verseny előtt vette a fekete vasat. (BMV E36 320i) Lemostuk, felmatricáztuk, övemet beállítottuk, aztán már száguldottunk is kicsit kipróbálni. A teszt kalandosra sikerült, de szerencsére megúsztuk karcmentesen. Este betettük az autót a szervízparkba mi pedig elmentünk felderíteni a környéket.


Szombat reggel a pályabejárással kezdődött a nap. Samoborski Otok egy falu Zágráb megyében. A falu határában lévő kavicsbánya területén alakítottak ki egy 6,3 km hosszú gyorsaságit, melyet először az egyik, aztán a másik irányban 1,5 – 1,5 óra alatt kellett felírni és letréningezni. Itt már Markovics Gyuri is velünk volt és rengeteget segített, hogy milyen információkat vegyünk bele az itinerbe. Délután következett a kötelező adminisztratív és gépátvétel, aztán rohantunk a shakedownt nézni, ahol láthattuk, mit is művelnek hazánk nagynevű versenyzői a R5-ös csodagépeikkel. Itt volt egy kis kalandunk nekünk is, de ezt maradjon a mi titkunk. Inkább folytatom az esti rajtceremóniával, ami a szállásunktól szinte egy köpésre volt Sveta Nedeljában.

Igazán megadták a módját tűzijátékkal kezdődött és rajtszám szerint mindenkit bemutattak. A hölgyek és köztük természetesen én is, virágot is kaptak. (Így utólagosan is köszönöm a szervezőknek a figyelmességet). Már itt fantasztikus volt a hangulat. Rengeteg néző, lángcsóva és berregő masinák. A mezőny közel egyharmada magyar!


Másnap korán keltünk és indultunk is a szervízparkba. Az időjárás megtréfálta a versenyzőket, mert egész éjjel szakadt az eső. A murvás pálya vasárnapra sártengerré változott, így az itinerben sok információ feleslegessé vált. A célunk az volt, hogy a nap végére a kocsi és mi is épségben maradjunk. A 130 indulóból valahova a középmezőnybe saccoltuk magunkat.
A szervezők előre megkérdezték a vezetési stílust is, hogy időre vagy látványra fogunk-e autózni. Ez alapján olyan helyre soroltak be mindenkit, hogy minél kevesebb legyen az utolérés. A szervízparkban kialakítottak egy hatalmas sátrat, ahol online lehetett követni az eredményeket és a büfében volt minden mi szem, szájnak ingere.


Az első gyorsasági ismerkedés volt egymással és az autóval és örülünk, hogy gond nélkül teljesítettük. Hamar összeszoktunk. A második és harmadik szakaszt kifejezetten élveztük és folyamatosan javítottunk az időnkön. Még minket is meglepett, amit az óriás kivetítőn láttunk. Kategória 3. Abszolút 32-dik hely! Imádtuk a pályát és vártuk a negyedik gyorsot. Sajnos sok baleset volt és rengeteg csúszás. Elrajtoltunk és néhány kanyarig tökéletes volt minden, aztán tönkrement a kihangosításunk. Hiába ordítottam, Peti semmit nem hallott belőle, (2-3 kanyarban ki is csúsztunk), arról nem is beszélve mennyi időt hagytunk így bent a gyorson. A lényeg, hogy épségben megúsztuk. A célban közölték, hogy az utolsó szakaszt törölték. Teljesen érthető volt, hiszen világosban is sok volt a baleset, semmi értelme nem lett volna kockáztatni. Sajnos így mi lecsúsztunk a dobogóról a kategóriánkban 5.-dik, abszolútban pedig 34-dik helyen végeztünk. Még így is előrébb, mint amire számítottunk.
Fantasztikus verseny volt, csak ajánlani tudom mindenkinek!


Szeretném megköszönni a sok hasznos információt Borjus Andreának. Sokat segített abban, hogy eligazítsa a magyar versenyzőket. Hálás vagyok, Markovics Gyurinak, hogy én jutottam az eszébe és (50 tevéért) kölcsönadott Petinek. Hálás vagyok továbbá az én Atusomnak, aki bevállalta a gyerek és kutya megőrzést erre a néhány napra és aki egész évben támogatta a versenyzésemet. No meg persze ne feledkezzünk meg az én drága jó sofőrömről sem, aki betartotta ígéretét és jócskán mentünk keresztbe. Peti köszönöm neked az élményt! Folyt.köv.!

Comments are closed.