ORB

156-nál elúszott a “zizin”

Niesz Ferenc tizenegy éve versenyzett utoljára, de ahogy mondja, pikk-pakk elteltek a rali nélküli évek. Most a Steelvent Ózd Ralin újra versenyautóba ült, és Begala Tomi navigálásával sikeresen teljesítette is a tizenhét gyorsasági szakaszt. 

Először is egy pár mondatban bemutatnád az eddigi autóversenyzői pályafutásodat az olvasóinknak?

Niesz: 2000-ben kezdtem a ralizni a strázsahegyi amatőr versenyeken Zsigulival. 2001 elment az építésre, majd 2002-ben már RTE-ben mentünk a jól ismert Fiat motoros kék “kerekszeművel”. 2003-ban is ezzel mentünk, de mindig szétszakadt rajta valami, így elég lett belőle. 2004-ben vettünk egy BMW M3 gr.a-t, amivel rögtön az első versenyen megnyertük az abszolútot, és az év végén sikerült megnyernünk a bajnokságot is, pedig nyolc versenyből csak ötön mentünk. 😉 2005-ben is ezzel mentünk- de az utolsó versenyen elbuktuk az újabb bajnoki címet műszaki hiba miatt. 2006-2007-ben már Subaruztunk több kevesebb sikerrel, mikor 2007 Salgó Ralin kiestünk és ott besokalltam kicsit. Azután meg minden évben vissza akartam jönni, de egyszerűen semmi időm nem volt a saját autóinkkal foglalkozni az ügyfelek mellett. Így pikk-pakk eltelt ez a tizenegy év. 😂

Ismét egy új pilóta mellett próbálhattad ki a navigátori tudásodat. Nem nehéz versenyről-versenyre egy másik ember szokásait, rigolyáit megszoknod az anyósülésen?

Begala: Talán úgy kezdeném, hogy “Végre azt érezhettem, hogy versenyzünk” és a klasszikus válasz most nagyon illik ide… a jót könnyű megszokni! 🙂

Mennyire ismertétek a versenyre kiírt pályákat?

Niesz: Igazából egyedül a királdi körgyors maradt meg régről, azt nagyon vártam, de természetesen a háromból kettő etap lett… Cereden meg Vizsláson is mentem, de akkor még a rossz aszfalton, így a hét pályából haton vakon voltam.

Begala: Ismerősek voltak a pályák, mentem már Salgó Ralin, egy-két gyorsasági volt új, de nagyon tetszettek!

Az első napon sikerült folyamatosan az abszolút húsz környékén autóznotok. Problémamentes napon voltatok túl, vagy azért voltak kisebb-nagyobb kalandok?

Niesz: Majdnem az első gyors végén lett egy crash, mikor 156-nál elúszott a “zizin”, de sikerült három-négy bicskából összeszednem. Nem voltam felkészülve az ilyen mértékű tövezésekre. Este a Domaháza előtt volt egy kis problémánk, de azt sikerült megoldanunk az út szélén, meg az első kör után elment a fokozatkijelző a gyújtásvágással. Utóbbi nélkül csináltuk meg a maradék tizenhárom gyorsot. Nem mondom, hogy néha nem jött volna jól, ha tudom hanyadikban vagyunk. 😂

Begala: Az egész hétvégénk szinte 99 %-ban problémamentes volt mind az autót tekintve és mind a hangulatot nézve! Az autónak egy apró problémája volt, hogy a gyújtásvágás valamiért az első nap kicsit meggajdult, amit nem is tudtunk megjavítani, de ettől függetlenül az autó tökéletesen működött. A másik nagy problémánk a sok etap, a hideg gumik és fékek voltak.

Vasárnap is kiegyensúlyozottan versenyeztetek és sikerült a legjobb BMW-ésként befejeznetek a versenyt. Ennyire egyerű volt?

Niesz: Vasárnap is hibátlanul működött a kocsi, meg mi sem hibáztunk nagyot. Az eredmény lehetett volna még jobb is, mert rengeteget hagytunk mindenhol benne. Nagyon biztonsági volt ez így elsőre. 😉

Begala: Feri egy tökéletes autóval érkezett a hétvégére és egy összeszedett csapat segítette a munkánkat. Nem tudtuk előre, hogy mik lesznek az eredményeink, de hiába telt el Ferinél tizenegy év rali nélkül, ő mégsem hobby autózni jött Ózdra… Ami nagyon tetszett nekem, mert ő is hajtott engem egész hétvégén…

Melyik gyorsasági szakasz tetszett a legjobban és miért?

Niesz: Talán a Sámsonházát mondanám, amin a legjobban éreztem magam.

Begala: Királdot nagyon vártuk, sajnos kimaradt… De az esti gyorsot is nagyon élveztük. Nekem a Sámsonháza nagyon tetszett és a vizslási gyors is! Ezek elég gyors pályák, élveztük, hogy alacsonyan repkedhetünk! 🙂

Lesz ennek a kalandnak folytatása?

Niesz: Mindenképpen lesz folytatása, de még nem tudom, hogy hol.                                  Köszönöm a fiúknak, a műhelyben a szervizeseimnek a hibátlan szervizeket és az LWPM Sportnak is a segítséget.

Begala: Nagyon remélem, hogy lesz folytatása ennek a hétvégének… Készülünk a Mecsekre! Köszönjük a segítséget és a támogatást az LPWM Sport csapatának, a szervízcsapatunknak és nem utolsó sorban én köszönöm a háttérbeli mentorálását Kazár Mikinek és Tóth Zsoltnak! Trixon Autóház., Sáppusztai Pálinka., TomeeTrans.

 

Comments are closed.